Automatizuoti sandėliai

Automatinė sandėliavimo sistema

   Kiekvieną dieną darosi vis labiau akivaizdu, kad mūsų pasaulyje vyksta spartus perėjimas prie Industry 4.0, prie automatizuotos, be žmonių esančios gamybos. Būtent toks požiūris yra daugumos mūsų sprendimų pagrindas.
       Norime pristatyti vieną iš tokių mūsų sprendimų: automatinė sandėliavimo sistema.

Tikslas

Mes koncentravomės ties šių užduočių sprendimu:

Kam mes siūlome?

    Bet kokiai besivystančiai prekybinei arba gamybinei įmonei, kuri siekia pašalinti klaidas atliekant operacijas su savo sandėliu, optimizuoti sandėlio erdvę, sumažinti sandėliavimo išlaidas bei optimizuoti išteklių sąnaudas.
    Jūs dirbate su paruošomis, atsarginėmis dalimis arba instrumentais? Jūs planuojate pristatyti prekes savo klientams tiksliai laiku? Intelektualus sandėlis— tai idealus sprendimas Jums!
     Šiame vadove Jūs sužinosite nuodugniau apie tai, kas yra intelektualus sandėlis ir kaip jis paveiks Jūsų įmonės darbą.

 

Ką mes siūlome?

      Pradžioje panagrinėkime, kas sudaro „Intelektualų automatinį sandėlį“. Išnagrinėkime šį terminą pagal jo sudedamąsias. Pas mus jos yra 2: 

  1. Automatinis. Robotas-manipuliatorius, įrengtas sandėlyje, atsako už sandėlio savarankiškumą; juda sandėliu ir perveža konteinerius ar padėklus, kuriuose yra prekės(sandėlio pozicijos).
  2. Intelektualus. Už sandėlio intelektą yra atsakinga speciali sandėlio valdymo programa. Ji turi „debesų“ technologija paremtą arba vietinę duomenų bazę, bei turi įrengtą operatoriaus sąsają. Sandėlio operatorius turi 3 prieigos variantus prie programos:

Kiekvienas iš šių trijų variantų turi skirtingas galimybes, kurios papildo viena kitą.

Galimybė: tam, kad būtų lengviau vykdyti apskaitą ir kontroliuoti sandėlyje esančias pozicijas, mes numatėmė galimybę susieti sandėlio duomenų bazę su buhalterinės apskaitos duomenų baze, kurioje yra saugoma komercinė informacija apie saugomas sandėlyje pozicijas

 

Sandėlio konstrukcija

    Pabandykime įsivaizduoti, kaip galėtų atrodyti toks sandėlis. Čia nebus Jums nieko naujo: keletas lentynų, kuriose bus saugojami specialūs konteineriai arba padėklai prekių saugojimui. Kad ir kaip panašiai į įprastą sandėlį nebūtų panašus mūsų sandėlis, įprastu jį pavadinti yra sudėtinga. Kuom gi jis skiriasi?
      Priklausomai nuo Jūsų poreikių mes galime pasiūlyti daugybę skirtingų variantų.

Lanzug-mini

    Pagrindinės sandėlio savybės yra pateiktos žemiau esančioje lentelėje. Sandėlio savybės gali būti adaptuojamos pagal poreikius arba gali būti naudojamas bazinis variantas

*  Krovinio masė virš 250 kg nagrinėjama individualiai
** Esant masei 70-250kg, konteinerio plotis turi būti—800mm

Automatinis sandėlis turi tris zonas:

Į ką reikia aktreipti dėmesį?

 

      • Konteinerių ar padėklų perkėlimo operacijos sandėlio viduje yra atliekamos specialios konstrukcijos robotu, kuriam nereikia daug vietos judėjimui.
        Rezultatas: maksimaliai aukštas sandėlio tankumo užpildymas
      • Sandėlio konstrukcija leidžia išvengti, kad operatorius pateks į prekių saugojimo zoną.
          Rezultatas: aukštas prekių saugos laipsnis sandėlyje.
      • Sandėlis gali būti adaptuojamas pagal įmonės poreikius bet kurioje jo eksploatavimo stadijoje.

         Rezultatas: galimybė padidinti stelažų skaičių, galimybė kombinuoti su kitais sandėliais vieningame   komplekse, galimybė lengvai ir greitai persikelti į kitą vietą.

      • Galimybė pridėti antrą (trečią, ...) robotą manipuliatorių, kuris taip pat užtikrins sandėlio darbą sustojus pirmam robotui
        Rezultatas: didelis patikimumas ir greitas išdavimo tempas
      • Sandėlio konstrukcija išsiskiria tuo, kad turi pakankamai paprastą, nebrangų robotą- manipuliatorių, kuris reikalauja minimalaus aptarnavimo.
         Rezultatas: maža saugojimo vietos kaina, maža eksploatacijos kaina.

 

Sandėlio intelektas

    Kaip ir buvo minėta anksčiau, už sandėlio intelektą yra atsakinga speciali sandėlio valdymo programa EEC WMS. Programos pagrindas yra serverine programos dalis. Prieiga prie programos yra įmanoma trimis skirtingais būdais, kurie turi skirtingas galimybes. Pasižiūrėkime šias funkcijas.

Web aplikacija turi dvi pagrindines funkcijas:

      • Administracinė: vykdoma naudotojų registracija ir nustatomas jų vaidmuo sandėlio valdyme.
      • Informacinė: pateikia visą informaciją apie sandėlio būseną bet kuriuo metu(pavyzdžiui, kas yra saugoma sandėlyje, kur būtent saugoma, kada buvo priimta į sandėlį ir kada atiduota iš sandėlio ir t.t)

Desktop-programa  kompiuteryje turi sekančias funkcijas:

      • Informacinė: pateikia visą informaciją apie sandėlio būseną bet kuriuo metu(pavyzdžiui, kas yra saugoma sandėlyje, kur būtent saugoma, kada buvo priimta į sandėlį ir kada atiduota iš sandėlio ir t.t)
      • Valdymo: darbas su dokumentais ir užduočių skirstymas sandėlio operatoriui (užsakymų sudarymas)

Mobilioji aplikacija turi sekančias funkcijas:

      • Operacinė: sandėlio operacijų vykdymas, nuo prekės priėmimo į sandėlį iki jo inventorizacijos.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

      • Informacija apie sandėlio būklę peržiūrėjimui yra prieinama visiems naudotojams per informacinį tinklą. Kiekvienas naudotojas turi savo teises, kurios lemia, kokią informaciją naudotojas gali matyti, pridėti arba kokią informaciją jis gali pakeisti?
        Rezultatas: aukšto lygio apsauga nuo galimų klaidingų veiksmų.
      • Visa informacija apie sandėlio operacijas yra archyvuojama ir bet kuriuo metu gali būti išduodama ataskaitų pavidalu.
          Rezultatas: galimybė greitai nustatyti neatitikimus.
      • QR-kodų pagalba yra užtikrinama konteinerių ir prekių identifikacija
         Rezultatas: kiekviena sandėlyje esanti prekė yra unikali.Tai leidžia organizuoti iškrovimo prioritetus, pavyzdžiui pirmos išduodamos tos prekės, kurios į sandėlį buvo pakrautos anksčiau (FIFO principas)

 

Galimybė susieti su apskaitos duomenų baze: kaip ji veikia?

       Nustatykime, kam yra reikalinga susieti su apskaitos duomenų baze.
      Dauguma sandėlio operacijų reikalauja apskaitos buhalterijoje. Kiekviena prekė ar daiktas, kuris yra saugojamas sandėlyje turi savo komercinę vertę, kuri yra atvaizduojama buhalterinėje apskaitoje. Iš to seka, kad yra 2 duomenų bazės: sandėlio ir buhalterinė, kurios nuolatos dalinasi informacija tarpusavyje. Darbas su viena duomenų baze iš paskos veda darbą su kita duomenų baze ir atvirkščiai. Išanalizavus šį ryšį, mes nusprendėmė suparastinti paiešką, peržiūrą ir darbui reikalingą informaciją iš dviejų duomenų bazių: mes sukūrėmė aplikaciją, kuri yra serveryje ir leidžia sinchronizuoti šias duomenų bazes

 

Informacinės apskaitos operacijos vykdymui pakanka buhalterio, kuris išrašo sąskaitas arba užsakymus, pagal kuriuos sandėlio operatorius vykdys sandėlio operacijas sandėlyje: 

      • Buhalteris įveda į sistemą tekstinę ir skaičių informaciją iš važtarasčių ar kitų dokumentų (pavadinimai, kiekis, kaina ir t.t)
      • Sandėlio operatorius naudoja iš anksto į sistemą įvestą informaciją iš tarpusavyje susietų duomenų bazių, kuriose yra informacija apie sandėlio prekes.

Į ką atkreipti dėmesį?

      • Bet kokios operacijos susijusios su sandėlio prekių judėjimu, reikalaujančiu buhalterinės apskaitos, yra leidžiamos tik po atitinkamų buhalterinių operacijų.

 

Kaip mes dirbame?

        Automatinė sandėliavimo sistema yra gaminama pagal užsakymą. Aprašykite mums savo užduotį, ir mes parinksime Jums geriausią sprendimą, parodysime ir papasakosime iš ko tai bus sudaryta. Supažindinsime su pilnu gamybos ciklu, pradedant projektavimu, baigiant įvedimu į eksploataciją, šis ciklas trunka apie 4,5-7 mėnesius. Tikslus laikas priklausys nuo parinktų Jums sandėlio savybių. Pilnas gamybos ciklas yra sudarytas iš 8 etapų:

       Viso gamybos ciklo eigoje mes palaikysime ryšį su Jumis: atsakysime į Jūsų klausimus, pakoreguosime sprendimą pagal Jūsų pageidavimus. Taip pat po paleidimo į eksploataciją, mes pasiūlysime sekančias paslaugas: 

 

Kaip tai veiks pas Jus?

       Mūsų idėja pristatyta. Dabar galima giliai įkvėpti, uždaryti akis ir įsivaizduoti, kad visas gamybinis ciklas yra praeityje, ir dabar Jūs esate intelektualaus automatinio sandėlio turėtojas.
      Pas Jus turbūt atsirado galvoje prielaida, kad naudotis tokiu sandėliu yra sudėtinga? Galite drąsiai mesti šią mintį šalin! Šiek tiek kantrybės ir kiekvienas nepriklausomai nuo profesijos ir turimų gebėjimu, galės dirbti su sandėliu be jokių problemų.
Patvirtinimui pateiksime nedidelį pavyzdį. Visi mes žinome, kad kuomet atsirado pirmieji kompiuteriai, su jais gebėjo dirbti tik specialiai apmokėti žmonės. Tai buvo pakankamai sudėtinga. Praėjo nelabai daug laiko, ir štai, mes net gi negalime įsivaizduoti savo dienos be kompiuterio. Mes jais naudojames nuolatos, nebijodami daugybės funkcijų kuriuos gali atlikti šiuolaikinis kompiuteris ir tam mums nereikia specialių mokymų, pirmą kartą besinaudojant tomis funkcijomis. Ir tai yra šaunu. Todėl, kad kompiuteriai pakeitė mūsų gyvenimus į gerą pusę.
       Su mūsų sandėlio pagalba, mes taip pat galime pakeisti Jūsų įmonės gyvenimą į gerą pusę
       Pabandykime išsiaiškinti, kaip organizuoti sandėlio darbą.

 

Pirmas žingsnis: nuo ko pradėt?

      Pradžioje reikėtų paskirti administratorių. Tai gali būti sistemų adminstratorius jau esantis Jūsų įmonėje. Jo pareigos bus analogiškos toms pareigoms, kurias jis atlieka Jūsų įmonėje dabar.

Administratorius turi įvykdyti 3 veiksmus:

  1. Užregistruoti naudotojus. Naudotojų registracija vykdoma per web-tinklapio informacinę sistemą.

        Registruojant naudotoją reikia nurodyti jo PRISIJUNGIMO VARDĄ, SLAPTAŽODĮ ir jo VAIDMENĮ sandėlio valdyme. Prisijungimo vardą ir slaptažodį reikia perduoti naudotojui, kad jis galėtų laisvai prisijunkti prie informacinės sistemos. Vaidmuo apibrėš jo teises ir pareigas sandėlio valdyme. Vaidmenų pavyzdys pateiktas pavyzdyje:

2. Įrašyti programinę įrangą kiekviename kompiuteryje darbui su sandėliu, iš kurio planuojama prisijungti prie sandėlio informacinės sistemos. 
3. Apmokyti naudotojus dirbti su programine įranga, duoti jiems instrukcijas pagal jų  
naudotojų vaidmenis

          Administratoriui taip pat bus perduotas tikslus naudojimo vadovas paruoštas mūsų specialistų. Jame galima bus rasti tikslią informaciją apie pareigybes, bei instrukciją kaip jos turėtų būti įvykdytos.
         Štai ir viskas. Visi būsimi naudotojai yra apmokyti. Visi reikalingi kompiuteriai, planšetiniai kompiuteriai ir telefonai yra paruošti. Automatinis sandėlis yra pasiruošęs vykdyti savo tiesioginį darbą.

 

Kaip vykdyti operacijas su sandėliu?

Yra numatytos 8 pagrindinės operacijos: 

  1. Prekių ar kitų daiktų priėmimas į sandėlį;
  2. Išdavimas iš sandėlio;
  3. Prekių ar daiktų išsidėstymas sandėlyje;
  4. Inventorizacija;
  5. Apskaitymo pravedimas per sandėlį (įforminamas priėmimas į sandėlį, fiziškai prekės nelaikant sandėlyje, o laikant ją kažkur kitur);
  6. Klaidingos pozicijos grąžinimas;
  7. Prekių rezervavimas;
  8. Sandėlio vietų rezervavimas.

Jeigu Jūs pasirinkote opciją, kuri susieja su buhalterine duomenų baze, operacijos bus vykdomos sekančių dokumentų pagalba

.

      Poreikiui esant automatinis sandėlis gali būti susietas su įvairiomis ERP (Enterprise Resource Planning) sistemomis kaip Microsoft Dynamics AX ERP ar panašiomis. Taip pat sandėlis gali būti integruojamas kartu į jau esančią įmonėje sandėlio valdymo sistemą

 

Peržiūrėkime kiekvieną operaciją detaliau

Priėmimas į sandėlį     

     Prekių priėmimas į sandėlį yra viena iš svarbiausių operacijų automatizuotame sandėlyje, juk jeigu sandėlyje nieko nėra, nėra ir sandėlio. Todėl pirmiausia reikėtų nuspręsti, kaip prekės bus priimamos į sandėlį.
      Pirma dalis— tai darbas su dokumentais. Desktop programos pagalba, į duomenų bazę reikia pridėti dokumentą, pagal kurį prekė priimta į sandėlį. Vėliau yra sudaromi prekių priėmimo užsakymai į sandėlį į kuriuos yra kas (kokia prekė, koks kiekis) ir kur(į kokias sandėlio vietas) jos bus išdėstytos. Jeigu Jūs naudojate pasirinkimą kuris susieja Jus su buhalterinės sistemos duomenų baze, Jums reikės surasti šį dokumentą(sąskaitą) duomenų bazėje ir aktyvuoti ją. Šios dalies rezultatas yra unikalus QR-kodas, pagal kurį vėliau konkreti prekė bus identifikuojama.
    Antra dalis– tai darbas su preke. Pagal anksčiau surastą arba pridėtą naujai dokumentą, prekę būtina padėti į sandėlį. Ši užduotis yra realizuojama mobilios aplikacijos pagalba (yra galimybė tai padaryti ir per kompiuterinę programą). Reikia priklijuoti QR kodą prie prekės, nuskanuoti ją ir padėti prekę į jai priklausomą konteinerį ar padėklą. Toliau automatinis sandėlis perveš prekę saugojimui skirtą vietą.

Išdavimas iš sandėlio 

   Išdavimas iš sandėlio yra dar viena svarbi sandėlio operacija, atviršktinė operacija priimimui. Šią operaciją taip pat galima padalinti į dvi atskiras dalis.
   Pirma dalis– darbas su dokumentais. Kompiuterinės programos pagalba reikia pridėti dokumentą pagal kurį prekė bus išduota. Tuomet yra sudaromi išdavimo užsakymai, kuriuose yra nurodoma, ką ir iš kur reikia išduoti. Jeigu yra naudojama sąsaja su buhalterijos duomenų baze, tai Jums pakaks surasti reikalinga dokumentą(sąskaitą ar važtaraštį), kuris yra jau aktyvuotas duomenų bazėje.
   Antra dalis– tai darbas su preke. Pagal surastą arba pridėtą dokumentą, prekę reikia iškrauti iš sandėlio. Tai gali būti padaryti mobilios aplikacijos pagalba(yra galimybė tai padaryti ir per kompiuterinę programą). Kuomet robotas atveš reikalingus konteinerius ar padėklus, būtina nuskanuoti kiekvienos prekės QR-kodą ir iškrauti iš konteinerio ar padėklo. 

Ką reikia įsiminti?
Operatorius turi nuskanuoti kiekvieną QR-kodą, kuriame yra unikali informacija apie konkrečią prekę.
Rezultatas: neįmanoma supainioti panašių prekių arba išduoti prekę iš naujo pristatymo, vietoje prekės iš seno pristatymo(ar partijos).

 

Išsidėstymo valdymas 

    Mes numatėme tokią operaciją kaip „Prekės išsidėstymo valdymas sandėlyje“, arba prekės judėjimas sandėlio viduje. Šiai operacijai nereikalingas joks buhalterinis dokumentas, tačiau duomenys bus išsaugoti sandėlio duomenų bazėje. Kam tuomet reikalinga ši operacija? Kaip ir kiekviename sandėlyje yra vietos, kuriose saugoti prekes yra patogiau negu kitose sandėlio vietose. Pavyzdžiui galima prekes pagal poreikį, kuo prekės reikia dažniau, tuo arčiau tą prekę laikyti prie išdavimo vietos iš sandėlio, tuomet robotas tą prekę galės išduoti greičiau iš sandėlio. Taip pat prekes galime išskaidyti pagal svorį, kuo prekės yra sunkesnės, tuo žemiau jos yra laikomos.
   Tokios operacijos įvykdymui, reikia suformuoti užduotį kompiuterinėje programoje, formoje „Perkėlimas“, vėliau įgyvendinti su mobiliąja aplikacija.(įgyvendinti galima ir su kompiuterine programa)

Apskaitos pravedimas per sandėlio programą be prekės saugojimo pačiame sandėlyje

   Pasitaiko situacijos, kada atvežta prekė neturi būti arba negali būti saugojama sandėlyje. Taip gali nutikti, jeigu prekė turi neįprastą sandėliui dydį, kuris galbūt nebuvo numatytas projektuojant sandėlį, arba tai tiesiog vienetinė prekė, arba su preke yra reikalinga atlikti pavyzdžiui kažkokius darbus (taisymas ar remontas). Tokioms situacijoms mes esame numatę virtualias vietas. Jos yra atvaizduojamos sandėlyje, tačiau jos yra už automatizuoto sandėlio ribų.
  Šios operacijos vykdymui reikia atlikti tuos pačius veiksmus, kaip ir priimant prekę į automatinį sandėlį, tik be prekės pakrovimo į patį sandėlį. Tai reiškia, kad šios operacijos tikslas yra suteikti ir nuskanuoti QR-kodą, kuris aktyvuoja informaciją apie prekę duomenų bazėje. Vėliau prekę galima išdėstyti bet kurioje vietoje, kuri yra numatyta tokiam atvejui.

Inventorizacija      

Kiekviename sandėlyje yra reikalinga vykdyti inventorizaciją, tam, kad rasti neatitikimus tarp to kas realiai yra sandėlyje ir tarp to, kas yra nurodyta dokumentuose. Galima vykdyti atskiro konteinerio arba padėklo inventorizaciją, arba atskirų prekės vienetų. Inventorizacija yra sėkminga, jeigu nuskanuoti visi QR kodai atitinka informaciją kuri yra duomenų bazėje. Visų inventorizacijų datos yra išsaugomos.

Klaidingos pozicijos grąžinimas 

Jeigu vis dėl to įvyko taip, kad iš sandėlio buvo išduota ne ta prekė, kurios reikia, ją galima grąžinti. Tam yra pildoma grąžinimo paraiška(ar orderis) su kuria buhalterija dirba taip pat, kaip ir su sąskaita. Grąžinimas vykdomas pagal QR-kodą, jeigu yra, tai pagal dokumentą kurį prekė buvo išduota iš sandėlio, arba yra sukuriamas naujas dokumentas. Vėliau reikalinga yra pakrauti prekę į pasirinktą konteinerį arba padėklą ir grąžinti prekę į sandėlį mobiliosios aplikacijos pagalba.

 

Prekių rezervavimas       

   Esant poreikiui yra galimybė rezervuoti atitinkamas prekių pozicijas būsimiems išdavimams iš sandėlio. Tam, kad galima būtų rezervuoti prekę sandėlyje nėra reikalingas buhalterinės apskaitos dokumentas.
   Tam, kad rezervuoti reikalingą prekę iš sandėlio reikia sukurti elektroninę paraišką. Tokia paraiška bus panaši į įprastą prekių užsakymą iš sandėlio, kuriame Jūs nurodysite prekės pavadinimą ir reikalingą kiekį. Šis užsakymas bus įprastų užsakymų sąraše ir laikys pozicijas rezervuotas, tol kol jos nebus išduotos iš sandėlio arba kol nebus panaikintas užsakymas.

Sandėlio vietų rezervavimas  

   Esant reikalui galima rezervuoti vietas sandėlyje konkrečioms atvykstančioms pozicijoms. 
Tam nėra reikalingas buhalterinės apskaitos dokumentas. 
    Tam, kad rezervuoti vietą būtina sukurti elektroninę paraišką. Tokia paraiška bus panaši į įprastą prekių pakrovimo į sandėlį užsakymą, kuriame Jūs nurodysite būsima vietą sandėlyje. Šis užsakymas bus užsakymų sąraše iki to laiko, kai nurodytos prekės atsidurs savo vietoje sandėlyje arba toks užsakymas bus tiesiog panaikintas iš užsakymų sąrašo.

 

Sandėlio valdymo sistema EEC WMS

EEC WMS užtikrina automatizavimą ir optimizuoja pagrindinius produktų ir medžiagų sandėliavimo bei judėjimo procesus pramoninėse ir komercinėse įmonėse.

Sistema turi į paslaugas orientuotą architektūrą ir sąveikauja su apskaitos moduliais (pvz,. 1C) per HTTP protokolą, kad sinchronizuotų sistemoje esančius dokumentus ir prekes. Sistemos pagrintas yra serverio priedas (API+web-client) ir „cloud“ duomenų bazė. Ši sistemos architektūra užtikrina sistemos lankstumą ir pritaikomumą, taip pat lengva derinti ir konfiguruoti

Tinklo ryšys tarp sistemos komponentų gali būti organizuojamas tiesiogiai su kliento įranga (duomenų bazės serveryje, taikomųjų programų serveryje) arba talpinamas virtualiame "debesies" serveryje

Pagrindinės EEC WMS užduotys yra:

Pagrindinės funkcijos

EEC WMS privalumai

Nuotolinio serverio pliusai:

Vietinio serverio pliusai

Bendra EEC WMS darbo schema

Norėdami apžiūrėti sandėlį gyvai ar pasikonsultuoti su mumis, prašome su mumis susisiekti šiais kontaktais:

Tel.: +37064893264 
E-mail: 
info@euroec.lt
www.euroec.lt